نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3198
-
الف
+

«قهرمان»؛ برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره آسیاپاسیفیک

«اصغر فرهادی» برای فلم «قهرمان» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش آی فیلم 2، برندگان چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک اعلام شدند و فلم «قهرمان» که در چهار شاخه از این جوایز نامزد بود در نهایت موفق به کسب جایزه «بهترین کارگردانی» از این رویداد شد.

 «قهرمان» در شاخه بهترین فلم، فلمنامه و بهترین بازیگر مرد «امیر جدیدی» نیز نامزد کسب جایزه آسیاپاسیفیک بود. 

«امیر جدیدی»، «محسن تنابنده»، «فرشته صدرعرفایی»، «سارینا فرهادی» و «سحر گلدوست» از بازیگران این فلم هستند.

داستان فلم قهرمان درباره مردی به نام «رحیم» با بازی «امیر جدیدی» است که به دلیل عدم پرداخت بدهی خود زندانی شده است. او برای رخصتی، از زندان خارج‌ می‌شود و پلانی را طراحی می‌کند تا بدهی طلبکار را بپردازند، ولی درگیر ماجراهایی می‌شوند که برنامه او را تغییر می‌دهد ‌و رحیم به قهرمان داستان تبدیل می‌شود.

در سایر بخش‌های اسن جشنواره فلم جاپانی «ماشین من بران» ساخته «ریوسوکی هاماگوچی» موفق به کسب جایزه بهترین فلم از جوایز سالانه آسیاپاسیفیک شد و جایزه بزرگ هیات داوران نیز به فلم «رحانا» ساخته «عبدالله محمد ساد» محصول مشترک بنگلادش، قطر و سنگاپور رسید. 

«ماشین من را بران» علاوه بر کسب جایزه بهترین فلم، جایزه بهترین فلمنامه را نیز به خود اختصاص داد، جایی که اصغر فرهادی برای فلم «قهرمان» و «نسیم احمدپور» و «شهرام مکری» نیز برای «جنایت بی دقت» از نامزدهای کسب جایزه بودند.

در شاخه بهترین فلم بلند جوانان این جوایز که فلم سینمایی «وقت جیغ انارها» ساخته «گراناز موسوی» نیز یکی از نامزدها بود، فلم  کوریایی «حرکت به جلو» ساخته «یون دان-بی» به عنوان برنده انتخاب شد. 

همچنین «دماغ یا توطئه ماوریکس» ساخته «آندری کرژانوفسکی» جایزه بهترین مستند بلند و «سابایا» به کارگردانی «هوجیر سیروری» از سوئد نیز جایزه بهترین انیمیشن این رویداد را به خود اختصاص داد. 

در سایر بخش‌ها، جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره به ترتیب به «آزمری هالک بادون» برای فلم «رحانا» و «مراب نینیدزه» برای فلم روسی «حصر خانگی» اعطاء شد. 

فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان سینما (FIAPF) نیز جایزه خود را به «سرگی سالیانوف» برای دستاورد قابل ملاحظه در سینمای منطقه آسیاپاسیفیک اعطاء کرد. 

سینمای ایران و جاپان و هر کدام با نامزدی در ۷ شاخه، پیشتاز نامزدهای امسال جوایز آسیاپاسیفیک بودند.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«اصغر فرهادی» با فلم «قهرمان» به اسکار می‌رود

نخستین تصویر «محسن تنابنده» در فلم «قهرمان» اصغر فرهادی

آشنایی با آثار حاضر در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن

جدیدترین اثر سینمایی «اصغر فرهادی» کلید خورد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر